ÜLKEM GAZETESİ / Beykent Üniversitesi Röportaj: Yönetim’de Başarı

ÜLKEM GAZETESİ / Etkili İletişimde Diksiyonun Önemi
24 Nisan 2017
ÜLKEM GAZETESİ / Selçuk Üniversitesi Röportaj: Risk Yönetimi
15 Mayıs 2017

ÜLKEM GAZETESİ / Beykent Üniversitesi Röportaj: Yönetim’de Başarı

Geçen hafta Beykent Üniversitesi’nde “İŞ’TE ZİRVE” başlıklı seminerde “YÖNETİM’DE BAŞARI” konulu hazırlamış olduğum sunumda resmin bütününü göstermeye çalıştım ve akebinde bu konuda öğrencilerin düşüncelerini öğrenmek üzere röportaj yaptım.

İlk olarak, yönetimde başarıya “NASIL ?” ulaşacağımız sorusunun cevabını aramadan önce, yönettiğimiz şeylerin “NE ?” olduklarını bilmemiz gerekiyor.
Bu noktada ise, “NE ?” yönettiğimizi 4 ana başlık altında özetleyip, “NASIL ?” yönettiğimizi ise bir çok alt başlık altında detaylandırabilirsek konuya en yukarıdan kuşbakışı bakmayı başarabiliriz ve böylece yönetsel konuların birbirleri arasında olan ilişkileri daha kolay kurmayı sağlayabiliriz.

1. İNSANI YÖNETİYORUZ : “Liderlik, İnsan Kaynakları Yönetimi, İletişim Yönetimi, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Performans Yönetimi” gibi konuları içerir…
2. BİLGİYİ YÖNETİYORUZ : “Yönetim Bilişim Sistemleri, Yapay Zeka” gibi konuları içerir…
3. SÜRECİ YÖNETİYORUZ : “Stratejik Yönetim, Benchmark Yönetimi, İnovasyon Yönetimi, Proje Yönetimi, Risk Yönetimi, Tedarik Zinciri Yönetimi, Pazarlama Yönetimi” gibi konuları içerir…
4. PARAYI YÖNETİYORUZ : “Finans Yönetimi” gibi konuları içerir…

Bahar YILDIRIM : Yönetimde başarılı olmak için nelere dikkat edilmelidir ?
Aleyna İÇÖZ : İlk başta çalışanlara fikirlerini rahatça sunabilecekleri, işyerinde mutlu olabilecekleri huzurlu bir ortam yaratılmalıdır. Ancak sadece çalışma şartlarının ve koşullarının iyileştirilmesi yeterli olmaz, vizyoner bir yönetici tarafından süreçlerde doğru bir şekilde yönetilmelidir. Çünkü başarı çalışanların sevdikleri iş için yaptıkları fedakarlık sonucu elde edilir. Aksi halde eğer çalışan işini, iş ortamını, işi yaptıranı sevmez ve saygı duymaz ise yaptığı işlerde uzun vadede başarısızlığa uğrar. Ayrıca, herkes şirketin stratejisi doğrultusunda ortak yönde hareket ettirilmeli ve kazanılan başarı ödüllendirilmelidir, bu sonraki başarılar için de teşvik edici olur.

Bahar YILDIRIM : Bir liderde olması gereken en önemli özellikler nelerdir ?
Arife Aldemir : Lider olmak bugünden yarını görebilmek demektir, rekabet ortamında ön sıralarda yer alabilmek ancak şirketleri yönlendiren liderler ile mümkündür ve bu da ileri görüşlü olmaya bağlıdır. Lider özgüven sahibi olmalıdır, yaptıkları ile güven vermelidir ve inandırmalıdır. Ekibi arasındaki görev dağılımını iş yükü açısından eşit ve herkesin yetkinliğine göre doğru bir şekilde paylaştırmalıdır. Bunların yanısıra, elindeki bilgiyi ölçerek yönetmeli ve bunu alınacak stratejik kararlarda kullanırken riski minimize etmelidir.

Bahar YILDIRIM : İleride bağlı olacağınız yöneticinizden beklentileriniz nedir ?
Cansu ÇAKMAK : Öncelikle karşı tarafı dinleyip anlamalı ve sonrasında öğretici bir şekilde konuyu anlatarak motive edici olmalıdır. Ayrıca, bir takım oyunu içerisinde nasıl yer alındığı ve nelere dikkat edilmesi gerektiği konularında yönlendirmelidir. Ve de sorumluluk duygusu içinde tutkulu, adil ve şeffaf bir yaklaşım sergilemelidir. Kesinlikle baskıcı bir tutumla iktidar kurmaya çalışmamalıdır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Mesaj Gönder
Whatsappdan yaz
Merhabalar !