1. Asistanım projesi nedir ? Kimler kullanacak ?
Boyner Grup için özel olarak geliştirilen ve %100 YERLİ olan bir uygulamadır.
ASİSTANIM projesi büyük bir İNOVASYON projesidir. Yani içinde barındırdığı birçok yenilik ile birlikte KÖKLÜ BİR DEĞİŞİM projesidir. Perakendecilik sektöründe aynı kapsamda dünyada başka bir BENZERİ yoktur.
Hızla değişen dünyaya ayak uydurmak için her zaman değişimin içinde olmak gerekiyor, değişmekte yenilik getirerek, farklılık yaratarak ve mevcut süreçleri iyileştirerek mümkün olabiliyor. Çünkü iyileştirebildiğin sürece SÜRDÜRÜLEBİLİR oluyorsun.
İşte bu bakış açısıyla, ASİSTANIM projesi doğdu, gelişti ve daha çok büyüyecek. Çünkü DİJİTAL DÖNÜŞÜM hayatı çok hızlı etkiliyor. İnternet kanalları ne kadar büyürse büyüsün önümüzdeki 10 yılda toplam ciromuzun %20’sini aşmayacaktır. Bu da kalan satışın halen mağazada olacak olması anlamına geliyor. Yani işimizin %80’i müşteri ile yüzyüze iken gerçekleşmeye devam edecektir. İşte bu noktada, satış danışmanlarının müşteri ile temas halinde verdikleri hizmetin hızını ve kalitesini artırmak ancak ASİSTANIM gibi akıllı cihazlarla mümkün olabilecektir. ASİSTANIM el terminalleri satış danışmanlarının adı üzerinde olduğu gibi adeta asistanları olacaktır. İçindeki uygulama o an müşteri karşısında neye ihtiyaç duyuluyorsa, müşterinin yanından ayrılmadan ona cevap verecek sekilde tasarlanmıştır.
Müşteriler mağazaya sadece bir ürünü satınalmak için değil, DENEYİM kazanmak için gelirler. Yani sosyalleşmek için, moda hakkında fikir sahibi olmak için, eğlenceli vakit geçirmek için gelirler. Müşterinin alışveriş deneyimini mükemmelleştirmek ve KOŞULSUZ MÜŞTERİ MUTLULUĞU için ASİSTANIM projesi mağazacılıkta bir devrime daha imza atacak ÖNCÜ bir çalışmadır.
2. Hayatımızda ne değiştirecek ? Nasıl değiştirecek ?
ASİSTANIM el terminalleri üzerinden satış danışmanları ürün barkodunu okutarak anlık stok bilgisini görebilirler, müşteriye özel sepet oluşturabilirler, ürün ayırıp, tadilata gönderebilirler. Haricinde kendi mağazalarında stokta olmayan ürününde diğer BEYMEN mağazalarındaki stoğunu görüp, hatta satışını bile müşterinin istediği adrese yapabilirler. Böylece hem şirketin satış cirosunu artıyorken hemde kendi kişisel satış hedeflerine daha kolay ulaşabilirler ve kendi performanslarını da anlık olarak izleyebilirler. Ayrıca, satış danışmanları güncel kampanya ve ürün bilgilerine de cihaz üzerinden anında ulaşarak müşterileri bilgilendirebilirler.
3. Daha önce yapamadığımız neleri yapıyor olacağız? (Beymen link’ten de bahseder misin)
Her mağazada belirli köşelere yerleştirilen REYON TERMİNALLERİ’nin uygulama ve yeteneklerinin büyük bir bölümü ASİSTANIM el terminallerine taşınmıştır. Böylece eskiden satış danışmanları bilgilendirme veya herhangi bir işlem yapabilmek için ya müşterinin yanından 5-10 dk ayrılmak yada müşteriyide reyon terminallerinin bulunduğu yerlere götürmek durumunda kalıyorlardı. Oysa şimdi müşteriyi yalnız bırakmadan her konuda anında daha hızlı cevap verebiliyor olacaklar. Çünkü mağazada ortak kullanımda olan bir REYON TERMINALI yerıne şimdi kişiye özel herkesin cebinde bir MOBİL CİHAZ olacak.
Bunun haricinde, bir diğer en önemli değişim ise “BİREYSEL TRANSFER” dediğimiz ve tamamen ikili ilişkilere dayalı mağazalar arası yapılan ürün döngüsü, yerini artık daha sistematik bir dünya olan BEYMEN.LINK’e bırakacak. Yani karşı mağazanın ürünü göndermek isteyip istememesi önemini yitirecek, sadece o malın hangi mağazada ne kadar stokta olduğu önem kazanacak ve satış danışmanları gereksiz telefon trafiği ile operasyonel takip yükünden kurtulacak.
Artık her alışveriş sonrası FİŞ basmak yerine ASİSTANIM ekranında yer alacak olan QR KOD ile direkt kasadan süreç ek işlem adımı olmadan daha hızlı devam edebilecek. Yukarıdaki herbir geliştirme sayesınde operasyonel yükleri azalan satış danışmanları buradan kazandıkları vakitleri daha çok müşterinin yanında kalarak ve daha çok satış yaparak harcayabilecekler.
4. Gelişim süreci devam edecek mi? Şu anki özelliklerine neler eklenecek?
Gelişim her daim devam edecektir, bu da satış danışmanlarından gelecek geri bildirimlere, müşteri taleplerine ve gelişen teknoloji ile birlikte paralellik gösterecektir. Bu konuda satış danışmanlarına yaklaşımımız “SADECE HAYAL EDİN, OLSUN” şeklindedir.
Eklenecek en önemli özellik; ÖDEME’ninde KASA’ya gitmeden ASİSTANIM’a yapılacak olmasıdır.
5. Hangi satış kanallarında uygulanıyor?
İSTANBUL’da “Erenköy, İstinye Park, Zorlu Center, Akasya, Aqua, Nişantaşı”; ANKARA’da “Armada, Kavaklıdere, Panora”; İZMİR’de “Mavibahçe, Konak Pier” olmak üzere tüm MULTIBRAND mağazalarımızda ve tüm CLUB mağazalarımızda Şubat 2017 itibari ile geçiş tamamlanacaktır.
6. Sektörde benzer örnekleri var mı?
Şu anda bu iş ile uğraşan markalar GUCCİ, SEPHORA, MANGO, NORDSTROM, ZARE ve URBAN OUTFITTERS gibi dünyanın en büyük markalarıdır.
Bir bütün olarak ele alındığında bu kadar geniş kapsamlı benzer bir proje yoktur.
ASİSTANIM PROJESİ ile “IDC-Türkiye Teknoloji Ödülleri / Müşteri Deneyimleri” kategorisinde bu yıl 2’incilik ödülü kazandık.