BY PROTOKOL DERGİSİ / Genç Girişimcilere Altın Değerinde Öneriler

ST ENDÜSTRİ / BÖLÜM 44: Kaan Atagün
15 Eylül 2020
ST ENDÜSTRİ / BÖLÜM 45: Aysu Sarı
6 Ekim 2020

BY PROTOKOL DERGİSİ / Genç Girişimcilere Altın Değerinde Öneriler

Eylül 2020 sayısı

BAHAR YILDIRIM’DAN GENÇ GİRİŞİMCİLERE ALTIN DEĞERİNDE ÖNERİLER

“Harika bir fikrim var ama bu fikri hayata nasıl geçirebilirim, bilmiyorum !” diyenlerden misiniz ?

O halde doğru yerdesiniz…

Bugün Türkiye’de çoğu meslek grubuna göre “Girişimcilik” hayli ön planda, özellikle genç nüfus hayata geçirilebilecek bir çok proje kurguluyor. Ancak bir sorun var ki, bu projeleri gerçek hayata nasıl uyarlayabileceğini biliyor…  Tam da bu noktada girişimci bir iş kadını olan Bahar Yıldırım’a bu işin nasıl olduğunu sorduk ve kendisinden altın değerinde bilgiler aldık.

1. Öncelikle girişimci kimlere denir ? Bir konuda farklı bir fikire sahip olması yeterli midir ?

Toplumda girişimciliğin anlamı genel olarak “sadece kendi işini kurmayı istemek” olarak algılanmaktadır. Oysa, girişimcilik bir hayat duruşudur. Girişimcinin olaylara karşı sergilediği tavır ve yaklaşım biçimi diğer herkese göre farklıdır. Girişimci, kendi işinde veya başkasının işinde çalışıyor olsa dahi yenilikçi ve atılgan hali ile her zaman ön plana çıkar.

Çerçevenin dışına çıkarak olaylara resmin bütününden bakan, insiyatif alan, değişime ön ayak olan kişidir. Sadece fikrinin olması yetmez, icraatleri ile de kendini gösterir.

 2. Girişimcilerin sahip olması gereken özellikler ve yetkinlikler nelerdir ?

  • Girişimcilik ruhu öncelikle risk almayı sever.
  • Çevresinde farklılık ve farkındalık yaratmayı ister.
  • Genel geçer kurallara bağlı kalmadan kendi inançları uğrunda yoluna devam etmeyi tercih eder.
  • Bu yolculukta engelleri bahane olarak görmez, aşmak için mücadele eder.
  • Savaşı önce kendisiyle sonra karşısındaki iledir.
  • Motivasyonu en büyük enerji kaynağıdır. Başarısızlığı, başarıya ulaşmak için öğrenilmesi gereken bir ders olarak nitelendirir.
  • Sabrı en güçlü silahıdır.
  • Çaresizliği ise telaffuz etmez, her şeyin olma olasılığına inanır.
  • Yeni fikirlere hep açıktır, bu yüzden kişisel ve mesleki gelişimine önem verir.
  • Değişim sürecinin içinde oluşan boşlukları görerek fırsat olarak değerlendirmeyi ve değer katmayı ister.

3. Girişimciler ve Yatırımcılar en doğru ve hızlı bir şekilde nasıl birbirlerine ulaşabilirler ? Aralarındaki iletişim nasıl olmalıdır ?

Girişimcilerin sahip olduğu tek şey yeni bir fikir iken, yatırımcıların sahip olduğu şey ise bu fikri hayata geçirmek için gerekli olan sermayedir. Bu noktada amaç doğru girişimci ile doğru yatırımcının birbirlerini bulmalarıdır. Bununla ilgili olarak internet üzerinde sayıları her geçen gün artan çeşitli buluşma platformları kurulmaktadır ve etkinlikler düzenlenmektedir. Bu organizasyonların en başını çekenler arasında ise KOSGEB ve MELEK YATIRIMCILAR vardır. Ayrıca bir çok üniversite ve kurumun çatısı altında bulunan GİRİŞİMCİLİK MERKEZLERİ gençlere çeşitli fırsatlar sunmaktadır.

Öncelikle bir girişimci bu tür kurumların ve duyuruların takipçisi olmalıdır ve katıldığı ortamlarda doğru yatırımcı ile doğru  bir iletişim kurmalıdır.

Sonrasında girişimci ile yatırımcının beklentileri örtüşüyor ise, girişimci kendi projesini karşı tarafa en etkili şekilde anlatmalı ve yol haritasını en detaylı şekilde aktarmalıdır. Sunumuyla proje fikir aşamasının ötesine geçmiş ve örnek numunesi hazırlanmış olmalıdır.

Ayrıca yatırımcı tarafında istenen en önemli şeyin ise, yapılan yatırımın kısa sürede katlayarak kazanca dönüşmesini sağlayacak sürdürülebilir bir finansal model olduğu da asla unutulmamalıdır.

4. Pekii, girişimci olmak isteyenlere belli başlı önerileriniz nelerdir ?

 Öncelikle bu yolculuğun uzun ve zor olacağını göze alın, kısa vadede ki beklentinizi düşük tutun.

  • Tüm vaktinizi ayırmanıza rağmen yaptığınız onca şeyin karşılığını bulamayınca bile yılmayın, kararlı olun.
  • Size inanmayanları ikna etmeye çalışarak motivasyonunuzu düşürmeyin.
  • Çalışkan, aktif ve enerjik olun.
  • Pazarda rekabet avantajı sağlayacak yenilikçi bir fikre sahip olun ve fikrinize sonuna kadar sahip çıkın.
  • Fikrinizi satacağınız çok fazla yatırımcı ile konuşun, asla pes etmeyin.
  • Güçlü bir network oluşturun, yatırımcıların profillerini ve ilgi alanlarını iyi tanıyın.
  • Yatırımcı ile kendi beklentilerinizin örtüştüğünden kesinlikle emin olun.
  • Yatırımcılarla aranızda samimi bir iletişim kurun, güven ilişkisi oluşturun.
  • Yatırımcıya yalın bir anlatım dili ile hedefinizi anlatın ve fikrinizin önemine ikna edin.
  • Her zaman konuya hakim olduğunuzu hissettirin, çelişkili konuşmayın.
  • Projenizin ön hazırlık sürecinde güçlü bir Pazar araştırması yapın.
  • Projenizin sonuçlarını sayılar veriler ile destekleyin, gerçekçi olmasına dikkat edin.
  • Girişimlerinizin risklerini bilin ve önlem planlarınızı hazırlayın.
  • Bir ekip kurun ve bu işte yalnız olmadığınızı herkese gösterin.

5. Son olarak, girişimci gençlere söylemek istediğiniz bir mesajınız var mıdır ?

Çok sevdiğim bir sözü girişimci gençlerimizi motive etmesi amacıyla paylaşmak istiyorum. “Girişimcilik hayatınızın birkaç yılını çoğu insanın istemediği gibi yaşayarak, hayatınızın geri kalan kısmını çoğu insanın hayal ettiği gibi yaşayabilmenizi sağlar.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Mesaj Gönder
Whatsappdan yaz
Merhabalar !